Kyläseuran toimintakertomus 2015

infograffa 2015

Toimintaa pitkin vuotta joka ikäryhmälle

Kyläseuran 22. toimintavuosi oli aktiivinen. Kyläseura itse järjesti kahdeksan tapahtumaa ja oli mukana kolmen muun tapahtuman järjestelyissä. Tapahtumat kokosivat osallistujia niin kylästä kuin kylän ulkopuolelta yli 500. Tapahtumia olivat: talvirieha ja kylätalon 10-vuotisjuhlan kunniaksi avoimet ovet helmikuussa, pääsiäisvalkea huhtikuussa, pihakirppissafari toukokuussa, lastenkonsertti kesäkuussa, kesäjuhla elokuussa, tarinoita Nopankylästä-ilta marraskuussa ja pikkujoulut kylätalolla joulukuussa. Kyläseura oli mukana myös toukokuisen vappukahvilan ja joulukuun puurojuhlan järjestelyissä vanhempainyhdistyksen kanssa. Lisäksi kyläseura järjesti kylien yhteistyöryhmän nimissä teatterimatkan Vaasaan maaliskuussa. Tapahtumia pyrittiin järjestämään kaikille ikäryhmille.

Kyläseura hoiti kesäkioskitoimintaa ajalla 22.6.–2.8. Kioskitoiminta työllisti kaksi kylän nuorta.  Lisäksi kyläseura hankki ja pystytti koululle uuden jääkiekkokaukalon sekä uusi valaistuksen yhdessä vanhempainyhdistyksen kanssa. Kesän aikana maalattiin kylätalon terassi, portaat ja pihaterassin aita. SeAMKin opiskelija Jonna-Eveliina Tiitto teki kyläseuralle lopputyönään kansainvälistysmissuunnitelman. Kyläkoulun oppilaat saivat äänestää kaksi mielestään reilua kaveria, jotka kyläseura palkitsi stipendeillä. Kunnan avustusta haettiin ja saatiin pyhäpostinjakajan ja kesäkioskin työntekijöiden palkkaukseen sekä lastenkonsertin ja kyläjuhlan esiintyjien kustannuksiin.

Kyläseuran hallinto

Johtokuntaan kuuluivat puheenjohtaja Vesa Pihlaja-Kuhna, varapuheenjohtaja Toni Tuomela, sihteeri Pauliina Hautamäki, Tuukka Sairo, Markku Kauppila, Reetta Kananoja, Katja Koivuniemi, Jani Sippola, Mika Tiainen, Ari Hill, naisjaoston edustajana Ulla Peltokoski. Rahastonhoitajana toimi Leena Pihlaja-Kuhna.

Johtokunta kokousti 14 kertaa. Kyläseuran vuosikokous pidettiin 7.3.2015 kylätalolla, osallistujia oli 12. Vuosiko-kouksen yhteydessä muistettiin sekä kylään muuttaneita perheitä että kylään syntyneitä uusia vauvoja. Jäsenmaksu kuluneella toimintakaudella oli 8 € henkilöltä ja 15 € perheeltä. Kyläseuran jäsenmäärä kuluneella toimintakaudella oli 134.

Tieto toiminnasta kulkee

Kyläseura on tiedottanut toiminnasta sekä paperisilla tiedotteilla ja mainoksilla ja sähköisesti Facebook-ryhmässä ja kylän nettisivuilla. Kylän Facebook-sivu on aktiivinen ja sillä on 339 tykkääjää.

Jätä kommentti